söndag 21 oktober 2012

Besök på Ackis med mina gröna ©

 

Dr Tove Kjellberg, gav mig nya droppar DuoTrav som jag började med i Onsdags 17 oktober, när jag var på undersökning.  Ser nu 0,5 höger och 0,25 vänster. Trycket ligger på 17 och 18 och hon tycker jag ser bra, att synfältet ser bra ut på höger även synnerven, sämre synfält på vänster men ser så gott som oförändrat ut sedan sista mätningen av synfält i Övik. Vi pratade om Koskela i Umeå och att de tyckte mitt fall för komplicerat och att hon inte tycker vi ska göra någon operation (yaglaser), att öppna upp efterstarren mera eller att operera in linser, för det finns inget att vinna på det. Remiss till syncentralen fick jag och vi pratade om mitt körkort. Jag ser körkortsgränsen och jag sa att jag inte kört bil på 4 år. Hon sa att jag ser och att mitt friska ögas synfält var ok, men att hade jag vant mig vid att inte köra så tyckte hon att jag kunde låta bli. Åter till Ackis för att prova trycket efter början med dropparna om 2 månader och till doktor om 6 månader. Första morgonen efter jag tagit dropparna fick jag en sådan huvudvärk, så jag kräktes. Det står på biverkningarna att man kan få huvudvärk...så får se hur det utvecklas...
Det märkliga är...hur kan det komma sig att jag nu ser bättre...jo jag tror jag vet...
Ska också tillägga att jag blev uppringd i veckan av en man från patientförsäkringen och att de ska testa mitt fall, så vi får se hur det utecklas OM de går vidare med det, ja det blir intressant...
Mer om min ögonsjukdom i bloggen här...


1 kommentar:

  1. Du har haft det jobbigt med dina ögon genom åren...
    har läst lite om det här hos dig.
    Har hört talas om efterstarr...och hoppas jag slipper det efter mina starr-operationer
    lite läskigt det du berättar om ögondropparna som gjorde att du fick sån huvudvärk...
    men hoppas det blivit bättre....
    kramar

    SvaraRadera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan