tisdag 21 augusti 2012

Så...Ögonen .YES....©


Efter mycket hit och dit så löste det sig med tips från en vän i Umeå än en gång tack Anita....Ska till Koskelas ögonklinik i Umeå, när jag ska till ♥  i mitten på september. De var så trevliga och gick så bra att få en tid, 300 kr kostar det. På eftermiddagen samma dag ska jag också till Övik och träffa min optiker, Lillemor på Ögrens Optik som jag har väldigt stort förtroende för. Så noga med allt och försöker verkligen hjälpa mig på det bästa sätt. Åhhhhh vad skönt allt ordnade sig till slut. Här i Uppsala har de inte kunnat ge mig en tid hos läkare och som ni sett som följt bloggen har synen försämrats till 0,1, dvs nästan  blind på mitt vänstra öga. Men vågar ännu inte tro på 0,5 på mitt högra som legat på 3 fel på 0,4. En sorg för mig så klart att ögonen sviker mig...som inte syns utanpå... Men vi får se vad de säger och jag ska naturligtvis kolla upp det här med patientförsäkringen också som en vän tipsat mig om. Ska tilläggas att både NUS och Öviks sjukhus har varit tillmötesgående och informativa.
Gjorde en miss i min trötthet efter mycket jobb under lång tid. Så i lördags, efter ett pass 7-21, droppade jag det högra ögats deoppar Xalatan i det vänstra ögat som ska ha Ganfort..oj..tog den rätta droppen efter en stund...inte bra. Som sagt, det ger mig ett budskap...hmmm...
En sak är iallafall säker...jag tänker inte riskera att bli blind bara pga Uppsala...jag är en fighter har alltid varit, en överlevare...allt som inte dödar det härdar säger man...och...
"Problem är till för att lösas inte till för att betraktas" // citat jag själv..
Citerar min goa vän Carina på fb "skönt att du kommer iväg och kollar upp, hur det än blir så grejar du det Bettan :) du är som urmodern, superstark :) (även hon får lessna och vara liten och svag) Kramar till dig :)
Sä var rädd om er och varandra....medan ni har varandra...
Ska i efterhand tilläggas att Koskelas kunde inget göra det ar för komplicerat och att jag fått en tid på Ögon i Uppsala den 17 Oktober.
Mer om mina gröna i bloggen:
Hisstorien om mina ögon 
Mina gröna...

1 kommentar:

  1. Hej Bettan
    Som sagt var...du är en kämpe och det blir bra det här ...med eller utan syn...kärleken finns kvar....kram
    Anita

    SvaraRadera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan