torsdag 30 augusti 2012

50 år av journalanteckningar ©

I min brevlåda idag låg en gedigen lunta över mina grönas 50 års erfarenheter av ögonsjukvård och allt de försökt göra för mig. Anteckningar skickade från mitt hennasjukhus Övik...De ligger här hemma i ett kuvert och tillsammans med mitt ska vi sätta oss ner och titta igenom mitt liv i lugn och ro...känns så speciellt för mig...han vill ju verkligen förstå...det berör mig på djupet av mitt inre att det är just så...det är så mycket jag fått höra i mina dagar..som präglat mig till den jag är idag..många elaka tungor..genom nio år i skolan...och i vuxenlivet också...I den luntan ligger glädje och sorg, hopp och förtvivlan...Med 8 operartioner..ligger årtal som ett sigill över en känsla i livet jag hade just då..Med en början som ett litet prematurbarn och när sedan vetskapen kom för mina föräldrar om att jag var nästan blind och hur sedan livet utecklades..
Jag känner att jag vill vänta att öppna det...tills han är med mig...
Mer om min ögonsjukdom i bloggen här...
Mina ögon fram till 29/6-11
Linser tryck och ögonen 6 /12-11
Syncentralen Maxx och oväntat besök 26/9-2011

Vi synskadade bloggare samlade hos Synskadades Riksförbund
Slutar inlägget med en kvällsbild där arbetet pågår som bäst...ler....En total kontrast...som känns så rofylld...
Var rädd om er och varandra medan ni har varandra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan