onsdag 12 september 2012

Makulär amyloidos ©


Så har docktorn från Akademiska sjukhuset ringt upp mig, de har fastställt att det jag har på ryggen efter provsvar från patologen kommit, heter Macular amyloidos inte som hud i Sundsvall sa Notalgia Parastetica.
Så bara att läsa på vad är det, finns inget att göra smörja med mjukgörande och ev kortizon. Jag skulle inte fortsätta smörja enligt det schema jag fått utan avsluta. Blev besvären svårare, bredde ut sig,eller inte avtog, ja det kliar och svider som sjutton emellanåt, så skulle jag direkt höra av mig till dem igen, så skulle de utreda vidare.
Finns inte mycket på svenska på nätet om det. Här några länkar jag fann som är översatta.
Macular amyloidos: etiologiska faktorer.
Macular amyloidos symptom, diagnos, behandlingar och orsaker...
Homeopatiska behandlingar för Macular Amyloidos | LIVESTRONG...
En klinisk-epidemiologisk studie av makula amyloidos från norr...
Tidigare inlägg i bloggen om när provet togs och undersökningen "Hud remiss"

1 kommentar:

  1. Remiss till hud godkänd i nov 21 och vad som hänt i hudåkommor under tiden med post covid sedan mars 20, se länk här i bloggen.
    Länk: http://solenhavetochvagorna.blogspot.com/2021/11/hud-remiss-makular-amyloidos.html?m=0

    SvaraRadera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan