måndag 30 juli 2012

Gamla Uppsala ©

Gamla Uppsala med sin historia i vinden...lite bilder och mer under länkar....

Disagården med sin historia
(7 bilder i följd nedan)
Nostalgi, vem minns inte hur det var när det fanns höhässjor....







Testar...gick hur bra som helst...(bild ovan)
Kungshögarna i bakgrunden, nära Gamla Uppsala kyrka där också Tingshögen och gravfälten ligger.. se mer under länk. 
Gamla Uppsala kyrka...tittade in men här skulle just en vigsel börja
"SÄND DITT LJUS OCH DIN SANNING
MÅ DEN LEDA MIG MÅ DEN FÖRA MIG TILL DITT
HELIGA BERG OCH TILL DINA BONINGAR.
SÅ JAG FÅR GÅ IN TILL GUDS ALTARE."(står att läsa i museet utanför Uppsala Gamla kyrka, under bilderna på alla de som haft sitt ämbete över tid i kyrkan)
Storvadsbadet, ligger nära Gamla Uppsala och i denna varma dag var många barnfamiljer här och badade i denna del av Fyrisån
Bild inifrån och Skampålen nedan finns utanför Odinsborgs restaurang och café.
Här svalkade vi oss med glass och lite annat gott i det fina vädret.
Vi hann inte titta på allt...så kanske vi återvänder...ler...Vi fann en bänk nära väderkvarnen att sitta och fundera på...en speciell dag...
Arkiologi och antik historia - Uppsala Universitet

2 kommentarer:

  1. Vilka fina kort min kära,,,och tack för det fina sällskapet när jag provade styltorna och tack för att du kommit in i mitt liv på det sätt du gjort//kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du funnits med mig genom år av mitt liv, att du finns på ditt så speciella och omtänksamma sätt...det betyder mycket för mig// Kram

      Radera

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan